Dünyada video oyunlarına olan ilgi her geçen gün artarken, önemli sponsorların yatırım yaptığı, büyük turnuvaların düzenlendiği, elektronik spor veya bilinen adıyla e-spor, sanal dünyanın yeni fenomeni oldu. Konuyla ilgili Bahçeşehir Üniversitesi (BAU), Esports takımı kapılarını Anadolu Ajansı’na (AA) açtı.
Video oyunlarına olan ilgi her geçen gün artarken, milyonlarca tutkunu olan, önemli sponsorların yatırım yaptığı, büyük turnuvaların düzenlendiği bir sektör var artık global dünyada. Elektronik spor veya bilinen adıyla e-spor, kuşkusuz sanal dünyanın en büyük fenomeni. 2018 yılı itibariyle video oyunlarını sadece oyun olarak tanımlamak ise artık yeterli değil. Counter Strike, Dota 2 veya League of Legends oynadığınızda artık sadece oyun oynamış olmuyor, kendinize yeni bir dünya yaratıyor, aynı anda sosyalleşebiliyor, farklı kültürden insanlarla tanışabiliyor hatta para bile kazanabiliyorsunuz.
E-SPOR BURSUYLA ÖĞRENCİLERE DESTEK
Sadece profesyonel kulüpler destek vermiyor e-spor’a. Üniversiteler de öğrencilerine e-spor bursları vermeye başladı. Böylece gençler e-spor oyuncusu olma yolunda erken yaşta profesyonel destek alabiliyorlar. Bahçeşehir Üniversitesi E-spor Merkezi Koordinatörü Seçkin Topaloğlu, üniversitelerin e-spor bursu vermesinin öğrenciler için önemli bir destek olduğunu düşünüyor: “Bahçeşehir Üniversitesi olarak e-spor ekosistemine yaptığımız yatırım tam olarak yaklaşık 4 yıl önce başladı bundan. Öncelikle öğrenci kulübümüzün profesyonelleşmesi sürecini yaşadık. Ardından Riot Games ile yaptığımız partnerlikle birlikte, Türkiye’de ilk defa e-spor bursunu açıkladık. ”
E-SPOR FEDARASYONU KURULDU
E-spor Türkiye’de de kurumsallaşmaya devam ediyor. Sponsorların giderek desteklerini arttırdıklarını, yapılan turnuvalara gençlerin büyük ilgi gösterdiğini görüyoruz. Türkiye E-spor Federasyonu ise bu yıl Nisan ayında kuruldu. E-spor Federasyon Başkanı Alper Afşin Özdemir e-spor sektörüne yıllardır yatırım yapan bir girişimci. Kendisi e-sporun spor olarak kabul edilmesi gerektiği görüşünde: “E-spor bir spordur. Bir branşın spor olarak adlandırılması için bana göre içinde rekabet ve takım oyunu olması lazım. Bunlar e-spor’da var. Gelecek hamleyi önden sezmek, zeka, strateji oluşturmak…Bunların da hepsi e-spor’da var.”
TÜRKİYE E-SPOR’DA ÖNEMLİ BİR POTANSİYELE SAHİP
Türkiye genç nüfusu ile beraber önemli bir e-spor ülkesi olma potansiyeline sahip. Kaan Kural, Kore ve diğer Asya ülkelerinin gerisinde olduğumuzu ancak gelişmeye açık genç nüfusla beraber Türkiye’nin önünün açık olduğunu görüşünde: “Şu anda Counter Strike Go, Fortnite, League of Legends gibi alanlarda, ciddi sporcularımız, Riot Games’in organize ettiği çok ciddi bir ligimiz ve belli bir seviyenin üzerinde başarı kazanan takımlarımız var. Çok iyi olduğumuzu iddia etmeyeceğim ama hatırı sayılır bir noktadayız. Her geçen gün gelişmeye de çok açığız genç nüfustan dolayı. ”
GELECEKTE OLİMPİYATLARA ALINMASI BEKLENİYOR
2017 yılında e-spor müsabakalarında 111 milyon dolar ödül dağıtıldı. 2020’de 300 milyon kişinin e-spor’ları internetten canlı izlemesi bekleniyor. Üstelik önümüzdeki yıllarda olimpiyatlara alınması da öngörülüyor. Futboldan sonra en popüler spor olması bekleyenlerin sayısı da az değil. Şimdiden popülarite olarak çoğu geleneksel sporun önüne geçmiş durumda. Belki de önümüzdeki yıllarda sadece dijital sporcuların yarıştığı olimpiyatlar düzenlenir. Kim bilir?